Pozitív Pszichológia: Beszéljünk róla 9.

Vezetés és optimista gyakorlatok – összegzés

Ismét kedd. Tehát újabb rész a Pozitív Pszichológia: Beszéljünk Róla sorozatból.

A 9. részben Dr. Kovács Eszter röviden összefoglalja az optimizmus felé tett első lépéseket. Kitér arra, hogyan alkalmazzuk ezeket a gyakorlatokat a vezetésben. Fontos megjegyezni, illetve figyelmeztetni, hogy ezek GYAKORLATOK.

Hiába hallgatjuk meg őket, ha nem alkalmazzuk, akkor olyan, mintha könyvből szeretnénk megtanulni pld biciklizni.

Azt is fontos megjegyezni, hogy ezek az egyszerű gyakorlatok csak látszólag egyszerűek. Legtöbb ember nem is realizálja a belső párbeszédet, legfeljebb utólag. A lényeg pedig az, hogy megtanuljuk ezeknek a gondolatoknak az azonnali érzekelését, és korrigálását. (Mint az éberség / mindfulness meditációban, ami nem véletlenül népszerű Business körökben). Ráadásul ezt be kell építenünk a mindennapi rutinba. Mindig, mindenhol monitorozzuk gondolatainkat. Ha sikerül beépíteni, akkor szokássá válik, és egyszerűvé, természetessé.

Sajnos itt is jellemző, hogy a rossz szokások nagyon könnyen, automatikusan beépülnek, nagyon nehéz leépíteni őket és jóval helyettesíteni. A jó szokások beépítése pedig munkával jár. (Hogy miért, arra majd egy elméleti cikkben visszatérünk.) Viszont megéri. Magánéletben, üzleti életben, mindenhol.

Share this post

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük